Skip to content
23.9.2011 / Japhy

Vitamín B12 : Berete ho ?

Posledních několik měsíců jsem se cítil mizerně, několikrát denně jsem si mu­sel lehnout, přišlo mi obtížné večer pracovat a cvičit po delší dobu. Pod dozo­rem MUDr. Michaela Klapera jsem bral proteinový prášek, kreatin, testosteron, nystatin atd.; nic nepomáhalo. Každý den jsem bral nutriční kvasnice, takže jsem věděl, že nedostatkem B12 to není. Až jednoho dne jsem naprostou náhodou narazil na Váš článek [Vitamín B12: Berete ho?]. Nehod­lal jsem ho přečíst celý, jen jsem si ho tak letmo pročítal a zůstal jsem úplně zaražený Vaším trváním na tom, že žádný z běžných zdrojů B12 není dosta­tečný. V té chvíli jsem tomu pořád ještě nevěřil, ale měl jsem nějaké staré tablety s B12 v ledničce, tak jsem si jednu vzal. Efekt byl téměř okamžitý a zjevný. Od té doby jsem tablety brával téměř každý den a má vitalita a ener­gie jsou zpět, cítím se zase jako muž ve středních letech ne už jako stařík.

Tak tohle je citace z knihy Vitamín B12 : Berete ho od Jacka Norrise, RD ?

Říkate si, pche Vitamín B12 to je jasné to mám podchycené, no Váš názor Vám neberu, ale co vápník, jód, železo či selen ?

Stále jste si tak jisti ? Už jenom kvůli tomu, že jak u nás tak ve světě koluje nespočetně mýtů o zdravotních aspektech veganství, doporučuji této problematice věnovat svůj čas, je to přece Vaše zdraví.

Nečekám, co se týče vitamínu B12, že přečtěte víše citovanou knihu „Vitamín B12 : Berete ho“, přece jenom má 120 stran (český překlad), ale leták by stál určitě a bez skrupulí za to !

Uděláte mi radost a hlavně Vašemu zdraví to prospěje, když si přečtete Markovy* „Zásady veganské výživy“ a nejen přečtete, ale budete se nimi řídit, neberte to na lehkou váhu. Ono možná teď se cítíme skvěle, ale za 5, 10 let ?

——————————————————————————————————————————————————

Neberte to tak, že kladu překážky, jen chci aby konečně tak zakořeněné mýty o veganské stravě jsme vyrvali i s kořeny a konečně tu měli otevřenou debatu co veganství a zdraví – ať už pro nás, či naše děti, OK ?

——————————————————————————————————————————————————

P.S. Jsem Vegan, budu za to bojovat, ale nejsem fanatik – chci vědět co nejvíc, takže tak 🙂

Zásady veganské výživy – přehled zásad veganské stravy, který připravil Marek Voršilka s MUDr. Zbyňkem Luňáčkem.

Vegetariánská výživa v kostce – kompletní návod (opravdu obsáhlý na dlouhé zimní večery) na to jak se stravovat vegansky a žít plnohodnotný život (stejní autoři)

F.

Zanechat Odpověď

